Přeskoč na obsah

Střípky života

11. 3. – 30. 5. 2025 Místo konání ateliér Kotelna Programy k výstavám Autor Veronika Pouzarová

Vstupte s námi do světa fantazie, barev a tvarů, kde se z drobných střípků skládá kouzelný celek!
Edukační program k výstavě maďarské sochařky Zsófie Keresztes zve děti k objevování fascinujícího světa organických tvarů mozaikových soch kombinovaných s textilem. Nesou v sobě téma mateřství, ženství a propojení člověka s přírodou. Srozumitelnou a hravou formou se děti seznámí s mozaikou jako uměleckou technikou. Zamyslíme se nad významy jednotlivých soch a pohrajeme si s asociacemi – vlas, strom, motýl či torzo? Naučíme se, jak je důležité chránit přírodu, jejíž jsme součástí, protože právě příroda je nevyčerpatelným zdrojem inspirace a životního prostoru pro nás všechny. Pomocí hry, diskuzí a vlastní tvorbou si děti uvědomí, že každý malý střípek je důležitý, stejně jako každý z nás má svou roli při zachování rovnováhy v našem světě.

Tento edukační program k výstavě Zsofia Keresztes: Trembling empire seznamuje děti se současnou sochařskou tvorbou a rozvíjí jejich představivost a empatii.

Určeno pro: MŠ, ZŠ I., ZUŠ
Časová dotace: 60 nebo 90 min.
Pozn.: Prosíme, počítejte s časem navíc, který strávíte s dětmi v šatně. Děkujeme!

 

Klíčová slova: socha, současné umění, vizuální komunikace, mozaika, textil v umění, organické tvary, symbol, barvy, fantasie, tělo, žena, mateřství, péče, vztahy, empatie, příroda, les, planeta, rovnováha, ochrana přírody, interaktivní vzdělávání, Zsófia Keresztes

Vzdělávací oblasti dle RVP PV:

  • Dítě a jeho tělo: Program podporuje rozvoj jemné motoriky a pohybových dovedností prostřednictvím výtvarných činností.
  • Dítě a jeho psychika: Aktivity zaměřené na rozvoj fantazie, tvořivosti a estetického vnímání.
  • Dítě, ten druhý a společnost: Společné tvoření podporuje sociální interakce, spolupráci a komunikaci mezi dětmi.
  • Dítě a svět: Program vede děti k uvědomění si propojení člověka s přírodou a důležitosti její ochrany.

Klíčové kompetence:

  • Kompetence k učení: Děti objevují nové techniky a materiály, učí se experimentovat a hledat vlastní způsoby řešení.
  • Kompetence k řešení problémů: Při tvoření mozaiky se děti setkávají s výzvami, které je motivují k hledání řešení.
  • Kompetence komunikativní: Diskuze o dílech a sdílení nápadů podporují verbální vyjadřování a naslouchání.
  • Kompetence sociální a personální: Spolupráce na společném díle posiluje týmového ducha a respekt k ostatním.
  • Kompetence občanské: Uvědomění si významu ochrany přírody a kulturního dědictví.
  • Kompetence pracovní: Osvojení si základních pracovních návyků a dovedností při manipulaci s materiály.
  • Kompetence kulturní: Seznámení se s uměleckými díly a rozvoj estetického cítění.

 Vzdělávací obory dle RVP ZV:

  • Výtvarná výchova (oblast Umění a kultura): Seznámení s mozaikou jako uměleckou technikou, rozvoj tvořivosti a estetického vnímání.
  • Člověk a jeho svět (oblast Člověk a jeho svět): Poznávání vztahu člověka a přírody, uvědomění si významu ochrany životního prostředí.
  • Výchova k občanství (oblast Člověk a společnost): Diskuze o tématech mateřství, ženství a propojení s přírodou podporují sociální cítění a empatii.

Průřezová témata:

  • Osobnostní a sociální výchova: Rozvoj sebepoznání, empatie, komunikace a spolupráce.
  • Environmentální výchova: Výchova k odpovědnému vztahu k přírodě a uvědomění si ekologických souvislostí.
  • Multikulturní výchova: Seznámení s tvorbou maďarské sochařky Zsófie Keresztes podporuje vnímání kulturní rozmanitosti.
Tento web používá soubory cookie.
Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli, nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.
Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše