Jak může umění odrážet sny, realitu i historické změny?
Doprovodný program k výstavě „Rosa Loy & Neo Rauch | Verwobene Sphären“ žákům a studentům přiblíží fascinující svět dvou německých umělců, významných představitelů Nové lipské školy a životních partnerů, kteří se navzájem inspirovali a ovlivňovali během své tvorby. Jejich díla spojují prvky surrealismu, realismu a bohaté narativní vrstvy. Během interaktivní prohlídky výstavy a tvůrčích výtvarných etud se žáci seznámí s jedinečným výtvarným stylem Rosy Loy a Neo Raucha, který odráží jejich hluboký vztah k rodnému kraji i bohatou imaginaci. Program klade důraz na rozvoj vizuálního vnímání, kritického myšlení a kreativní tvorbu, přičemž nabízí prostor pro reflexi a diskusi nad současným uměním.
Přijďte s námi objevovat propletené sféry těchto významných umělců a nechte se inspirovat jejich jedinečným pohledem na svět!
Určeno pro: ZŠ II., GYM, SŠ, SUPŠ
Časová dotace: 90 min
Pozn.: Prosíme, počítejte s časem navíc, který strávíte s dětmi v šatně. Děkujeme!
Klíčová slova:
surrealismus, realismus, Nová lipská škola, Rosa Loy, Neo Rauch, umělecká inspirace, kritické myšlení, kreativní tvorba, vizuální vnímání, současné umění, narativní vrstvy, kulturní dědictví, reflexe
Vzdělávací obor:
Výtvarná výchova (rozvoj vizuálního vnímání, kreativní tvorba, reflexe současného umění)
Dějepis (historický kontext, změny v umění a společnosti, umělecké hnutí Nová lipská škola)
Občanská výchova (kulturní identita, hodnoty společnosti, vliv kultury na jednotlivce a komunitu)
Výtvarný obor (rozvoj schopnosti interpretace uměleckých děl a tvorby)
Občanský a společenskovědní základ (otázky kulturní identity, vztahu umění a společnosti, etické hodnoty)
Průřezová témata:
Osobnostní a sociální výchova (rozvoj kritického a kreativního myšlení, vnímání různých perspektiv)
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (vztah umělců ke své kultuře, evropský kontext umění)
Multikulturní výchova (pochopení a respekt k umělecké tvorbě z různých kulturních prostředí)
Mediální výchova (interpretace uměleckých děl a porozumění vizuálnímu jazyku)