Max Kaminski patří mezi nejvlivnější německé malíře druhé poloviny 20. století. Narodil se v roce 1938 v Královci (Königsbergu) v tehdejším východním Prusku. Pro jeho mládí se staly charakteristické útěk a vyloučení spojené s koncem druhé světové války. To se později odráželo v jeho pedagogické práci, především na Státní akademii výtvarných umění v Karlsruhe, kde dlouhá léta vyučoval. Liberecká výstava naváže na retrospektivní výstavu pořádanou v galerii H2 – Centru současného umění v tzv. Glaspalastu (Kunstsammlungen und Museen Augsburg) a představí Kaminského práce z jeho pozůstalosti od 60. let 20. století po jeho poslední velké cykly na freskách v Schaezlerpalais v Augsburgu (2011). Kromě množství zásadních obrazů chceme na výstavě ukázat rovněž kvaše, kresby a lepty. Výstavu Maxe Kaminského, účastníka Documety (1977), zařazujeme do výstavního plánu v rámci dlouhodobé spolupráce s Kunstsammlungen und Museen Augsburg „Dialog Liberec – Augsburg“. Výstava vzhledem k pandemické situaci nemohla být realizována v původním termínu v roce 2021.
Max Kaminski je jedním z neoexpresionistických umělců, kteří se kromě neformálních trendů obrátili k figuraci již v 60. letech minulého století. Jeho rozsáhlé dílo se vyznačuje vysoce výstředním, částečně roztříštěným jazykem forem, vnořenou strukturou prostorů a intenzivními barvami. Různorodé obrazové prvky oscilují mezi reprezentativností a abstrakcí, postavou a fragmentem a vytvářejí jedinečný malířský vesmír.