Vladimír Kopecký, mistr sklář, se však představí netradičně a v poloze, kterou zná jen málokdo. Před několika lety, po celoživotním zavrhování grafických technik, se pustil do tvorby v tomto médiu. Začal experimentovat s počítačovou grafikou, kterou do výsledné podoby na papíře převádějí v nejvyšší možné kvalitě tiskaři v grafických dílnách VŠUP.
Výsledkem jsou geometrické kompozice, které souzní s uměřenou polohou jeho tvorby. Nelze očekávat eruptivní výbuchy barev a gestické tahy či vrypy, které by vyústily v expresivní vyznění. Serigrafie Vladimíra Kopeckého jsou velmi kultivované, decentní a provedené s výsostnou precizností. Občas nechá zaznít tón červené či žluté, ale zásadní je především linie a plocha.
Výstava grafických listů bude doplněna o autorův obraz a skleněnou plastiku. K výstavě vychází skládanka.
Prof. Vladimír Kopecký se narodil roku 1931 ve Svojanově na Vysočině. V roce 1956 absolvoval VŠUP a stal se malířem, sklářským výtvarníkem a nyní i grafikem. Celým jeho životem se nese zápal pro umění a neutuchající potřeba tvořit. V letech 1990–2008 vedl na VŠUP Ateliér SKLO. Ve skle pracuje s kovem, dřevem a dokonce i s cihlou. Dalo by se říci, že je abstraktním sochařem v médiu skla. V 60. letech navrhoval také vitráže a mozaiky. Od roku 1967 se věnoval na čas hlavně malbě a vytvořil velmi nadčasové kompozice – koláže, na nichž používal vzorovaná linolea. V 70. letech se vedle malby vrací i ke sklu a pracuje na velkých geometrických artefaktech, které vznikaly skládáním mnoha vrstev různě zpracovaných skleněných desek, které někdy doplňoval nanášením barev. V 80. letech dochází k radikálním změnám v Kopeckého tvorbě. Autor vytváří rozměrné instalace z nejrůznějších nalezených materiálů, odpadů, kusů kolejnic a vše gesticky polévá barvami. V současné době se věnuje sklu, malbě a grafice, ve které se dostal do svébytné, uvolněné, téměř abstraktní polohy se silným emotivním nábojem. Významné jsou rovněž jeho práce v architektuře, a to nejen v Čechách (v Ústí n. L. hotel Bohemia), ale i v Holandsku , USA, Japonsku nebo Německu. Za svoji práci získal významná ocenění: Zlatou medaili na EXPO '58 v Bruselu v Belgii, ocenění na Glass in Japan '84 v Tokiu nebo The Bridgestone museum Prize. Roku 2009 obdržel Cenu Ministerstva kultury za přínos v oblasti výtvarného umění.