Výstava navazuje na Dílo měsíce března 2022, které připomnělo světové dědictví na území Kyjeva pod názvem „Kyjev – starobylé město Evropy“. Jako ústřední je prezentován obraz českého malíře Františka Foltýna Podkarpatská Rus (1922). V poloze na rozhraní expresionismu a kubismu zachytil tamní typickou venkovskou zástavbu. Jasná barevnost obrazu je zde zcela vzdálena těžké atmosféře války, kterou lidé na Ukrajině prožívají, stává se tak pomyslným střípkem naděje na návrat míru.
Výstavě dominují grafické listy z 19. století, které zpodobily hlavně Kyjev. Jeden z listů ukazuje též černomořský přístav Oděsu. Tyto grafiky vznikaly víceméně jako dokumentační. Tři z listů (Kyjev, Kyjev – Svatá krypta, Oděsa) produkovalo německé nakladatelství Bibliographisches Institut. Ačkoliv grafikou mapovaná podoba měst – zejména Oděsy, neodpovídá současnosti, zobrazení Kyjeva v sobě uchovává klíčovou podobu významného kulturního dědictví – Kyjevskopečerské lávry. Tuto památku zachytil také grafický list Citadela a monastýr v Kyjevě pařížského nakladatele a tiskaře F. Chardona st., jehož autorem byl rytec James Harfield Kernot. Kyjevskopečerská lávra je od roku 1990 ještě spolu s dalšími pamětihodnostmi Kyjeva zapsána na Seznam světového dědictví UNESCO. S ní souvisí také jiný vystavený list se ztvárněním Svaté krypty, místa posledního odpočinku svatého Antonína Pečerského. Liberecká galerie tak touto skromnou instalací připomíná bohaté kulturní dějiny Ukrajiny.