Těžko říci, která jmenovaná tvůrčí oblast je autorčina stěžejní. Pro ni samotnou je důležitější patrně sochařina, kterou i vystudovala v letech 1995-2001 v ateliéru J. Zeithammla na pražské Akademii, ale její grafická tvorba je natolik suverénní, že za její prací sochařskou neztrácí ani v nejmenším krok.
Monika Immrová je z rodu autorů, kteří přistupují k tvorbě zodpovědně a poctivě. Její práce stojí na skvěle zvládnutém řemesle a citu pro tiché monumentální formy a kompozice. Divák při pohledu na její tvorbu ve větším celku má možnost sledovat pomalý a soustředěný vývoj a jemné proměny, které se děly nenápadně a vždy v přímé návaznosti na předchozí práce. Grafické kompozice Moniky Immrové jsou čisté a silné a v naprosté většině vyvedené jen v černé lince nebo prostých sametových objemech vytvořených škrábanou akvatintou. Pevně vystavěné kompozice čar a geometrických linií rozpracovává do souborů, které v sobě mají vnitřní logickou vazbu. Ne vždy však opouští konkrétní motivy. Příkladem jsou soubory Nádoby a Madony, v nichž jasně rozeznáváme obrysy předmětů a postav. Stejně tak i ostatní tisky, většinou pojmenované Bez názvu, Předměty nebo Konstrukce, jsou provedené s pečlivostí zkušené grafičky. Dosavadní grafické dílo tvoří kompaktní celek, který působí honosně, oduševněle a meditativně.
Stejně tak by se dalo hovořit o autorčiných plastikách. Prosté objemy střídmě barevně pojednané, občas doplněné jemným dekorem v podobě červené, modré nebo zelené linky, dokládají vynikající autorčino plastické cítění. Syrové matriály, které používá, občas pokrývá vrstvou plátkového zlata, jehož lesk kontrastuje s tichou prostotou ostatních děl. Betonové, bronzové nebo dřevěné objekty Moniky Immrové, chtělo by se říci, ve své posvátné vyrovnanosti, odkazují až k antické tradici.
Tato výstava měla premiéru ve velkorysejším pojetí v Letohrádku v Ostrově nad Ohří, který spravuje karlovarská galerie a představovala dosud největší přehlídku její tvorby. Zdejší komorní reprízu můžeme vnímat jako ochutnávku z kompaktního díla Moniky Immrové, v němž grafiky a plastiky spolu velice souzní a tvoří těsný dialog.
Je nasnadě, aby se letošní rok díky uskutečněným výstavám stal pro autorku bilanční. Nechme se překvapit jakými kroky se bude její v mnoha ohledech výjimečná tvorba ubírat v budoucnu.