Není pochyb o tom, že ho osudově ovlivnil studijní pobyt na Kunstakademie v Düsseldorfu v ateliéru prof. M. Lüpertze, G. Merze a A.R. Pecka. Jeho tvorba se nese ve dvou rovinách. První je geometricko - konstruktivistická a druhá expresivně - figurální. V této linii své tvorby řeší především zesměšňování jedince, smrt a zdůrazňuje úzkost a bezradnost. V dalším tvůrčím období pracoval s motivem figury v abstraktním prostředí doplněné o běžné předměty v netradičních vazbách - např. konve, sudy nebo kola.Výstava představí jeho současnou práci na papíře - barevné kvaše.
http://www.typlt.com/
Bestialita dětí a absurdní sousoší z konví a kbelíků
Jedním z hlavních motivů Typltovy tvorby jsou děti mezi 8 a 12 lety. Toto období si autor vybral jako hranici, kdy děti začínají být konfrontovány s realitou a přebírají zodpovědnost za své činy. „K. (špatně rozděleno na řádcích- není jasné, že jde o název a ne o překleps kočkou byl pro mě klíčový obraz, kdy jsem začal s tímto tématem. Zde stojí chlapec u oběšené kočky a směje se. Uvědomil jsem si, že děti dokážou být obrovsky kruté, ale jsou ještě omlouvané, že to jsou děti. Už ale nelze jednoznačně říct, že by nevěděly, co dělají," odkrývá rodák z Jilemnice stále kontroverzní téma, kam až jsou schopné děti zajít. „Typltovy figurální expresionistické práce září vyzývavou, až nepříjemnou a provokativní barevností, která je přítomna ve všech vystavených dílech," doplňuje Markéta Kroupová, kurátorka výstavy.
Dalším výrazným prvkem v díle Lubomíra Typlta jsou konve a kbelíky. Podle vlastních slov se malíř nechal inspirovat stylem Dada a absurdním ztvárněním věcí dennodenního užívání. „Není nic absurdnějšího než sousoší konví a kbelíků ve výstavní síni," tvrdí Typlt a vzápětí dodává, že „zdánlivě bezcenný materiál, jako je plech, má mnohem větší svěžest než třeba bronz".
Rap je sdělnější než rokenrol
Už téměř dvacet let působí Lubomír Typlt jako textař ve skupině WWW. Ondřej Anděra, zpěvák a skladatel WWW a Typltův spolužák ze střední školy, patří mezi průkopníky hip hopu v Čechách. Deska Neurobeat z roku 2006 byla hudebními kritiky zařazena mezi deset nejdůležitějších alb desetiletí. V současnosti skupina směřuje spíš k elektronice, z hip hopu si zachovává hlavně rapování. „Rap používá daleko víc textu než klasický rokenrol, který si vystačí se třemi frázemi. Sdělnost hiphopového textu je mnohem větší," objasňuje Typlt svůj možná trochu překvapivý zájem o tento hudební žánr. Umělecké a literární vlohy mají Typltovi v rodině. Bratr Jaromír se výrazně zapsal do kulturně-společenského života Liberce jako kurátor Malé výstavní síně a je známý i jako úspěšný prozaik a básník.
Stáž v Německu byl kulturní šok
Lubomír Typlt se narodil v roce 1975 v Jilemnici. Léta 1989 až 1993 strávil na Výtvarné škole V. Hollara v Praze, následující čtyři roky pak na VŠUP v Praze, v ateliéru ilustrace prof. J. Šalamouna. Mezi lety 1997 a 2001 studoval FaVU v Brně, v ateliéru malby prof. J. Načeradského. V roce 1998 odjel na studijní pobyt na Kunstakademii v Düsseldorfu. Během sedmi let zdejšího studia absolvoval i roční stáž v ateliéru malby prof. M. Lüpertze, G. Merze a A. R. Pencka.
Pobyt v Německu označuje Typlt za kulturní šok. „Přístup k malbě byl úplně jiný. V Čechách tehdy stále převládala postmoderna, v Německu naopak exprese."Není pochyb, že toto období výrazně ovlivnilo Typltovu tvorbu. Výstava „Kdo bydlí v srdečních komorách?" probíhá souběžně s výstavou „Mýtus a metamorfóza" zmiňovaného malíře Markuse Lüpertze. Návštěvníci OGL tak mají jedinečnou příležitost porovnat práce žáka a učitele.